2009. november 12., csütörtök

Zöld album: az első hónap

Csak a megtévesztés végett: a zöld album, aminek az oldalai itt sorakoznak, pont nem a CD-album formátumában készült. Ezek is "tagger-size" oldalak, de egy meglévő kis album oldalméreteihez igazodnak, amit ajándékba kaptam; ez majdnem CD-méret, de pont nem. Attól függetlenül felhasználtam hozzájuk néhány digi papírt is, amiket direkt CD-méretűre terveztem (ezeket majd felrakom ide, ha majd összeállnak készletekké, így egyesével nagyon snassz lenne).
Az album azért "zöld album", mert az összes oldal alapszíne zöld (a kreatív címadás alapesetével állunk szemben). A téma a frissen született babánk első hónapja volt, és bár nem mutatja be a ded teljes repertoárját, azért néhány jellemző mozzanatot sikerült elkapni ebből a vicces korszakból (mondjuk melyik nem az...).
Az első oldal címe "Szia, kicsim", mert állítólag ezt mondtam neki először, amikor megszületett. Ezen a képen még nincs egy napos. Az alap egy saját digi papír (egy koszos szélű zöld papír, hívjuk grunge-osnak), és van még rajta a fényképen kívül egy pauszra nyomtatott fátyollevél, egy kis áttetsző zöld szalag, egy csomó bélyegzés (saját tervezésű bélyegzőkkel) meg egy-két kézirajz 3D tollal. Ja, és egy strasszkő. Sose gondoltam volna, hogy valaha strasszkövet fogok tenni egy SB oldalamra, de hát így jártam.

Szia, kicsim!



A második oldal a "Jövevény" címet viseli, szintén a baba látható rajta, ahogy a pólyájából les kifelé. A születésével jól hazavágta azt a jó kis nyár végi ősz-szagú melankóliát, ami úgy augusztus vége felé szokott kialakulni a napimádókban. Egy újszülött nem kompatibilis a depizéssel, főleg, ha ilyen vicces, mint ez itt.
A háttér ezúttal Margote egyik készletéből való (Naturel), de a páfrányos bélyegzők sajátok; a strasszkövek terén a ló túlsó oldalára estem, viszont a pauszra írt Kawazoe Ishiyo-haiku letisztultsága ellensúlyozza a csicsát (reményeim szerint).

A jövevény



A harmadik oldal akkor készült, amikor hazavittük a babát a kórházból, akkor járt először kint a szabad levegőn. Az oldal alapja két saját digipapír, és van még rajta ezüst kontúrmatrica és fémveret is, de a fényképen ez nem nagyon látszik... Kaparós matrica is van rajta, amit már régen fel akartam használni, és végre itt volt az alkalom.

Először a szabadban



A negyedik képen a bébi kéthetes, és a párommal együtt napozik az erkélyen. Itt kivételesen gyári háttérpapírok vannak, egy Basic Gray és egy levélmintás (talán Marpa Janssen, de olyan régóta itt figyelt már a fiókban, hogy elfelejtettem, honnan van). Van még itt ezüst szalag, ezüst kontúrmatrica, címke alakú miltonkapocs (hogy mik nem vannak!), meg bársonypor, a változatosság kedvéért az is zöld.

A pasik



Az ötödik oldal egy méhecskés forgó ihletésére készült. Ezt nézegette a baba a karrierje elején állandóan, négy alig azonosítható izé ment körbe-körbe rajta (egy méhecske, egy lepke, egy bagoly és egy másik madár), és a "Kicsim, álmodj, jó éjt" c. opuszt csilingelte naphosszat. Nem tudom, van-e az "ear worm" kifejezésnek magyar megfelelője, amikor egy dallam úgy belemászik az ember fülébe, hogy nem tud tőle szabadulni és álmában is ezt dúdolja; na ez az volt. Persze az se tett jót az ügynek, hogy több százszor végighallgattuk naponta. A bébinek viszont határozottan bejött, és ki vagyok én, hogy útjába álljak a zenei ízlés kialakulásának, vagy mi. Itt a háttér egy szimpla műszaki rajzlap összekenve bélyegzőpárnával és folyékony tintával, és egy pár pecsét is van rajta (a jobb oldali leveles az egyik scrap-talin került rá, és már nem emlékszem, kié és milyen gyrtmány, a többi saját), meg 3D tollal rajzolt levelek. És hát a strasszkövek, mert nagyon belejöttem. Szóval ez az az oldal:

Kicsim, álmodj, jó éjt



Az utolsó oldalon a baba egyik tipikus arckifejezése látható az első napokból. Már a 4D ultrahangon is ufónak nézett ki, de amikor megszületett, és körbenézegetett a nagy szemeivel, megszólalásig olyan volt, mint egy eltévedt földönkívüli (a cuki fajtából). Később, amikor picit kigömbölyödött, már kezdett klasszik kisbabának kinézni, de azok a képek a későbbi albumokban lesznek... Itt a papírokat Margote egyik zseniális készletéből nyomtattam (Naturel), van még itt tűzés (mezei tűzőgéppel) és szilikonmatrica.

Az ufó






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése