2011. augusztus 25., csütörtök

Rayher kihívás 2: Nyári emlékek

Az augusztusi Rayher-kihívásnál az volt a feladat, hogy alkossunk valamit a nyaralásunk emléktárgyainak felhasználásával (belépőjegy, térképrészlet, prospektus, pénzérme, stb.). Mivel az idei nyaralásom nagyjából arra korlátozódott, hogy a kölköket gardíroztam naphosszat, hogy ne egyék meg a fülbemászót, ne hekkeljék meg a laptopomat/PDA-mat/telefonomat, ne mutassanak be halálugrást a kanapéról, stb, ezért szükségszerűen gyerekkel kapcsolatos témát dolgoztam fel. Vámosmikolán, a telken táboroztattunk néhány ovist a húgommal (becsatlakoztattuk a csapatba a saját gyerekeimet is, hadd szokják a gyűrődést), és az egyik nap elvittük őket a Kemencei Kisvasút Napokra, ahol vonatmúzeumot néztünk és kisvasutaztunk. Márk nagyon élvezte a vonatozást, annak ellenére, hogy sikerült kifognunk a létező legnyúlósabb esős időt.
Az oldalból végül egy (egyenként 21x21-es) dupla oldal lett. Az első oldal:


Hegyek között... 1
Az oldal háttere a helyi térképből készített digipapír lett, kalandos úton, mert az eredetileg szépia-tónusú, öregített hatású térképes hátteret a (tagadhatatlanul sajátos ízléssel és lelkivilággal megáldott) nyomtatóm valamiért csak halvány orgonalila árnyalatban volt hajlandó kinyomtatni, úgyhogy utána hosszan kellett Saddle Brown színű StazOnnal tunkolni, mire megközelítette az eredeti koncepciót:) A chipboardnak látszó tárgyakat egy naptár hátsó fedeléből vágtam ki, a gumilapos ágacskát mintalyukasztóval csináltam, a "Kemence" feliratot ott fényképeztük (és a fényképből vágtam ki), a filmszegélyt bordűrlyukasztóval vágtam, az öregített fényképkeretek meg egy régi boríték hátuljából származnak. A címnél a pontokat (az ö betűkön és a végén) kalauzlyukasztóval lyukasztottam, bár ez nem biztos, hogy látszik a fotón... A háttér-térképen kívül van még egy kis címke a vonat útvonalának térképéből, vannak vonatjegyek és a múzeumi belépő (a kihajtható fülecske mögött).



Néhány részletfotó:




A második oldal:

Hegyek között...2
Itt már levontam a tanulságot, és gyári hátteret használtam, hogy nehogy meglepetések érjenek. A 3D matrica és a vonatos miltonkapocs a Rayher Kisfiús készletéből valók, a sínt szintén a filmszegélyes bordűrlyukasztóval lyukasztottam, az állomások címkéit meg Sizzixszel vágtam (a feliratokat házilag lereszelt hegyű töltőtollal írtam, úgyhogy abszolút DIY).


És néhány részletfotó:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése